Help me please

If you are not sure whether you are doing the diet right, create your own diet diary here, so others can take a look at it.
Nicolas75000
Posts: 17
https://cutt.ly/meble-kuchenne-wroclaw
Joined: Tue 08 Jun 2010 12:31

Help me please

Post by Nicolas75000 »

Hello everybody,

First of all I am anxious to thank RRM as well as wai for all this information precious. Let us go into the heart of the matter, I would like to know if I respect all the rules which are dear to me.

Day typifies: the first thing(matter) and that I drink a big glass of orange juice or grapefruit ( 1 big glass) with 2 soupspoons of extra virgin olive oil. To the office(desk) about apples or lawyer(avocado) always accompanied with olive oil, in the evening a melon or and a salad containing tomatoes lawyer(avocado) and a lot of olive oil, then sashimis salmon. Is it correct?

I apply to my face of the avocado oil which hydrates really well my face. RRM you said that you keep(guard) with you a bottle of orange juice which you drink during the day I would like to make ca after noon(south), may I use an isothermal bottle? If I press oranges in the morning I can drink it all day long tranquilement? You use what as bottle you? You make how after noon(south) for the work RRM. And the argan oil is it correct RRM before I was on your diet but I no méttais not no the oil while now I always put some oil is résutats are a lot much better it is crazy.


Bonjour tout le monde ,

Tout d'abord je tiens à remercier RRM ainsi que wai pour toutes ces informations précieuse. Rentrons dans le vif du sujet , j'aimerais savoir si je respecte toutes les règles qui me sont chères.

Journée type: la première chose et que je bois un grand verre de jus d'orange ou de pamplemousse ( 1 grand verre ) avec 2 cuillères à soupe d'huile d'olive extra vierge. Au bureau quelque pommes ou avocat toujours accompagné d'huile d'olive , le soir un melon ou et une salade contenant des tomates avocat et beaucoup d'huile d'olive , ensuite des sashimis saumon. Est-ce correct ?

J'applique sur mon visage de l'huile d'avocat qui hydrate vraiment bien mon visage. RRM vous avez dit que vous gardez avec vous une bouteille de jus d'orange que vous buvez au cours de la journée j'aimerais faire ca l'après midi , puis-je utiliser une bouteille isotherme ? Si je presse des oranges le matin je peux en boire toute la journée tranquilement ? Vous utilisez quoi comme bouteille vous ? Vous faites comment l'après midi au travail RRM. Et l'huile d'argan est ce correct RRM avant j'étais sur votre diet mais je ne méttais pas l'huile alors que maintenant je mets toujours de l'huile est les résutats sont beaucoup beaucoup mieux c'est fou.

Merci RRM , WAI , everybody , thank you , merci du fond du coeur.

PS: je suis francais et j'utlise un traducteur internet , donc Im sorry pour les fautes

PS: I am francais and I use an internet translator, thus Im sorry for the faults
Iris
Posts: 508
Joined: Mon 08 Dec 2008 14:09
Location: Netherlands

Post by Iris »

Welcome to the forum, Nicolas :)
I don't understand all your questions, so I will only answer the ones I think I do understand correctly.
Journée type: la première chose et que je bois un grand verre de jus d'orange ou de pamplemousse ( 1 grand verre ) avec 2 cuillères à soupe d'huile d'olive extra vierge. Au bureau quelque pommes ou avocat toujours accompagné d'huile d'olive , le soir un melon ou et une salade contenant des tomates avocat et beaucoup d'huile d'olive , ensuite des sashimis saumon. Est-ce correct ?
Can you be more specific about how often a day you eat something? How many time is in between your meals? Also, am I correct to conclude you never eat egg yolks? What is the reason you chose not to incorporate them into your diet?

There has been started a topic about grapefruits recently: viewtopic.php?t=2182&highlight=grapefruit+juice
The basic idea is grapefruit interferes with your hormonal levels, which is not good obviously. It is rather a medicine then food. It's bitter taste should be a warning signal not to drink it.
Si je presse des oranges le matin je peux en boire toute la journée tranquilement ?
Yes
Vous utilisez quoi comme bouteille vous ?

I think RRM once said he uses an ordinary plastic bottle (empty soda bottle?). Oscar uses a camelbak bottle (non-leakage plastic bottle) and myself, I am going to buy a Klean Kanteen bottle (stainless steel), when they finally receive the right colour 8)
Nicolas75000
Posts: 17
Joined: Tue 08 Jun 2010 12:31

Post by Nicolas75000 »

Oh thank you iris for your fast answer.

Then in fact that depends if I am in the office(desk) or not, but by waking me at about 7 am after the shower and the other one I drink an accompanied orange juice good dhuile dolive on and then to the office(desk) I am about going to eat an apple per hour to see two, otherwise 2 lawyer(avocado) (11 hours then 16 hours) then I return and I am made a juice or salad or melon, in fact if before I prennais egg yolks with the juice of oange (yellow 5) but now I want to change view(sight) which I rarely took and sashimis me réussisent plutot indeed iris, OK for the grapefruit I am going to stay in the orange and thank you for lesz bottles. I am dsl of not not etre very understandable it is because I use a translator because I am francais. Thank you Iris.

RRM can you say to us a typical day for you and which is your food préfèrait and better. Thank you in advance,

Oh merci iris pour votre réponse rapide.

Alors en fait ça dépend si je suis au bureau ou pas , mais en me réveillant vers 7H après la douche et autre je bois un jus d'orange accompagné dhuile dolive bien sur et ensuite au bureau je vais manger à peu près une pomme par heure voir deux , sinon 2 avocat ( 11H puis 16H) ensuite je rentre et je me fais un jus ou salade ou melon , en fait si avant je prennais les jaunes d'oeufs avec du jus d'oange ( 5 jaunes ) mais maintenant j'ai envie de changer vue que j'en prenait rarement et les sashimis me réussisent plutot bien iris , ok pour le pamplemousse je vais rester à l'orange et merci pour les bouteilles. Je suis dsl de ne pas etre très compréhensible c'est parce que j'utilise un traducteur car je suis francais. Merci Iris .

RRM pouvez vous nous dire une journée typique pour vous et quelle sont vos aliments préfèrait et meilleurs. Merci d'avance ,
User avatar
RRM
Administrator
Posts: 8164
Joined: Sat 16 Jul 2005 00:01
Contact:

Post by RRM »

Nicolas75000 wrote:Je suis dsl de ne pas etre très compréhensible c'est parce que j'utilise un traducteur car je suis francais.
No problem, its perfectly clear. Pas des problemes.
RRM pouvez vous nous dire une journée typique pour vous et quelle sont vos aliments préfèrait et meilleurs. Merci d'avance ,
Every day (chaque jour) I drink 3 to 4.5 litres of jus d'orange.
At night (chaque soir) i eat raw fish (thon, tilapia) or raw tenderbeef or raw chicken, sometimes with egg yolks,
plus a tomato-cucumber-avocado salad.
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4350
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Post by Oscar »

Combien de calories consommez-vous chaque jour? (excusez ma français)

<edit by RRM>Translation: How many calories do you consume on a daily basis? (Pardon my french)
</edit by RRM>
Nicolas75000
Posts: 17
Joined: Tue 08 Jun 2010 12:31

Post by Nicolas75000 »

Oh thank you very much RRM, Oscar your francais is completed.

At the level of calories I do not know too much I never calculate in fact, I would also like very much drinking 4 liters of orange juice a day but it is complicated the week to the office(desk), the weekend it is tt for possible fact. The idea it is to présser 2 liters just like that and to put the juice with the olive oil in an isothermal bottle and of go to the office(desk) with? It is ca? How make you for the juice in the course of the day? I put you a link of a bottle that I have to buy for this effect because I would like to make ca now (drink that some juice the day to the office(desk))

Stupid questions I am dsl, my friend in a dog I risk nothing at the level of the acne? I am not allergic, I feel(smell) the stupid question.
So to the office(desk) having eaten two apple I take a soupspoon of olive oil cest well? There is not any risk of taking too much olive oil? I like putting it a lot when I eat speechless food I have limpression to digest better.
When I go to the restaurant the weekend with my friend I always ask for a bottle of oil dolive,
I am once again anxious to thank everybody for all this precious information.

Oh merci beaucoup RRM , Oscar votre francais est parfait.

Au niveau des calories je ne sais pas trop je ne calcule jamais en fait , j'aimerais beaucoup aussi boire 4 litres de jus d'orange
par jour mais c'est compliqué la semaine au bureau , le week end c'est tt à fait possible. L'idée c'est de présser 2 litres d'un coup e
t de mettre le jus avec l'huile d'olive dans une bouteille isotherme et d'allez au bureau avec ? c'est ca ? Comment faites vous pour le
jus au fil de la journée ? Je vous mets un lien d'une bouteille que j'ai acheter pour cette effet car j'aimerais faire ca maintenant
( boire que du jus la journée au bureau)

Questions stupides je suis dsl , ma copine à un chien je ne risque rien au niveau de l'acné ? Je ne suis pas allergique , je sens la question stupide.
Aussi au bureau après avoir mangé deux pomme je prends une cuillère à soupe d'huile d'olive cest bon ? Il n'y a aucun risque à prendre
trop d'huile d'olive ? J'aime en mettre beaucoup quand je mange des aliments interdits j'ai limpression de mieux digérer.
Quand je vais au restaurant le week end avec ma copine je demande toujours une bouteille d'huile dolive,
je tiens encore une fois à remercier tout le monde pour toutes ces informations précieuses.
Nicolas75000
Posts: 17
Joined: Tue 08 Jun 2010 12:31

Post by Nicolas75000 »

Is it correct as bottle for all day in offices(desks)?

http://www.maxicoffee.com/bouteille-the ... 5_144.html

Est-ce que c'est correct comme bouteille pour toute la journée au bureaux ?
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4350
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Post by Oscar »

Calcule votre consommation des calories par entrant votre information dans la calculatrice: http://www.waiworld.com/waidiet/nut-calcsimple.html

C'est possible de presser tout le jus d'orange par jour et apporter les bouteilles au bureau.

Le chien n'est pas un problème pour l'acné.

<edit by RRM>Translation: Calculate your intake by submitting your data to the nutrient calculator.
In just one sitting you may juice all the juice that you need for the entire day, and take it with you to the office in bottles.
The dog is not an issue regarding acne.
</edit by RRM>

Nicolas75000 wrote:Aussi au bureau après avoir mangé deux pomme je prends une cuillère à soupe d'huile d'olive cest bon ?
Oui.
Nicolas75000 wrote: Il n'y a aucun risque à prendre trop d'huile d'olive ?
Pas du tout.

<edit by RRM>Translation: Not at all.
</edit by RRM>
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4350
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Post by Oscar »

Nicolas75000 wrote:Is it correct as bottle for all day in offices(desks)?

http://www.maxicoffee.com/bouteille-the ... 5_144.html

Est-ce que c'est correct comme bouteille pour toute la journée au bureaux ?
C'est une bouteille belle. Thermos/isotherme n'est pas tres nécessaire, alors une bouteille moins chère aussi marche bien.

<edit by RRM>Translation: That bottle is perfectly all right. though its not that its has to be a thermic/isothermic bottle, as a normal, much cheaper bottle would do perfectly fine as well.
</edit by RRM>
Nicolas75000
Posts: 17
Joined: Tue 08 Jun 2010 12:31

Post by Nicolas75000 »

Thank you thank you very much Oscar, OK I am going to calculate all this, ah all right the problem and that I have him(it) déja to buy, you make how for the juice after noon(south) Oscar?
My bottle is completely correct or not?

Merci merci beaucoup Oscar , ok je vais calculer tout ça , ah d'accord le problème et que je l'ai déja acheter , vous faites comment pour le jus l'après midi oscar ?
Ma bouteille est tout à fait correct ou non ?
User avatar
RRM
Administrator
Posts: 8164
Joined: Sat 16 Jul 2005 00:01
Contact:

Post by RRM »

Nicolas75000 wrote:ok je vais calculer tout ça
Usually, when changing from a normal diet to this diet,
you will consume too little calories,
so, please try to consume as many small meals as possible.
and whenever your energy level goes down a bit, consume something extra.
ah d'accord le problème et que je l'ai déja acheter ...
Ma bouteille est tout à fait correct ou non ?
There is no problem, because that bottle is perfect.
Just make sure to clean it with really hot water each time.
, vous faites comment pour le jus l'après midi oscar ?


I simply make 3 bottles each night, so that they will last all day.
Only at night, at home, i will start eating other food too, as there its most convenient.
Nicolas75000
Posts: 17
Joined: Tue 08 Jun 2010 12:31

Post by Nicolas75000 »

All right MRR, I am exactly going to make that, thank you infinitely.

D'accord MRR , je vais faire exactement ça , merci infiniment.
Nicolas75000
Posts: 17
Joined: Tue 08 Jun 2010 12:31

Post by Nicolas75000 »

Does the best for me there would be to drink some juice of orange accompanied with olive oil all day in small quantity every hour for never missed energy can etre also two apples during the day then in the evening to me just sashismis salmon (I like them), it would be completed or not? I like very much putting myself some oil when I feel dry it is good? Ah yes I noticed because at the beginning of the diet when I began I méttais nothing on my face and since I put some avocado oil the results(profits) are bigger, it is normal?

En fait le mieux pour moi serait de boire du jus d'orange accompagnée d'huile d'olive toute la journée en petite quantité chaque heure pour ne jamais manquait d'énergie peut etre aussi deux pommes dans la journée puis le soir chez moi juste des sashismis saumon ( je les adore ) , ce serait parfait ou pas ? J'aime beaucoup me mettre de l'huile quand je me sens sec c'est bon ? Ah oui j'ai remarqué car au début de la diète quand j'ai commencé je méttais rien sur mon visage et depuis que je mets de l'huile d'avocat les résultats sont plus grands , c'est normal ?
User avatar
RRM
Administrator
Posts: 8164
Joined: Sat 16 Jul 2005 00:01
Contact:

Post by RRM »

Nicolas75000 wrote:En fait le mieux pour moi serait de boire du jus d'orange accompagnée d'huile d'olive toute la journée en petite quantité chaque heure pour ne jamais manquait d'énergie
That would not be enough (even with the apples included).
When you drink juice, you cannot drink so much in one sitting that it lasts for one hour,
because it is so readily absorbed that it will be stored as glycogen and fat rapidly.
So, you can only take sips of juice, and you have to repeat that at least 3 times an hour.
If you eat whole fruits, you can eat more in one sitting,
so that you dont have to eat so frequently.
dans la journée puis le soir chez moi juste des sashismis saumon ( je les adore )
Thats perfect.
J'aime beaucoup me mettre de l'huile quand je me sens sec c'est bon ?
Thats always ok.
Ah oui j'ai remarqué car au début de la diète quand j'ai commencé je méttais rien sur mon visage et depuis que je mets de l'huile d'avocat les résultats sont plus grands , c'est normal ?
Yes, your body no longer has to create extra oil to compensate for the lack of sebum reaching the surface of the skin.
Now the sebum canals are no longer pinched off, so that more sebum reaches the surface of the skin,
so that the skin will start to produce less oil in response.
Kookaburra
Posts: 293
Joined: Mon 18 Jan 2010 14:28

Post by Kookaburra »

What language are you guys communicating in? Dutch?
Post Reply