Moving and converting/upgrading the board

Important information regarding the board
Post Reply
panacea
Posts: 987
https://cutt.ly/meble-kuchenne-wroclaw
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

bb code is Working in the other forum subcategories I tried, this means it's probably just disabled for some, to fix, if it matters enough: (this is taken from another board)

[quote]
SOLUTION:
Go to the "Permissions" tab in your ACP.
Click on "Groups' forum permissions"
Select "Registered users", then click on "Submit"
Tick the "All forums" box, then click on "Submit"

About half your forums have the "role" set to "Standard access + polls". BBCodes will be working on those forums.
The rest all have custom permissions settings, and most have the "Can use BBCode" permission set to "No".
(Look in the "Content" tab under "Advanced permissions")

You need to check the permissions you have set in each of those forums. It would be best to use just a few "Roles" instead of playing with advanced permissions in each one. Define a new role if you want a combination of permissions not already available in one of the predefined roles.

[/quote]
panacea
Posts: 987
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

also oscar is you're too busy I'd be glad to tweak problems I find directly like I have all the time in the world, and I've managed my own forums long ago so I wouldn't mess anything up, but I understand if you want to keeps the powah :D
panacea
Posts: 987
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

ok list of things to work on for me so far:
favicon
logo
header
alternative skins
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4348
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by Oscar »

Haha, well we can use the orange favicon the whole site has.

Okay, it should work now...try again plz.
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4348
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by Oscar »

Hmm, it looks like I could use the Textual Confirmation mod I had on the old board...worked very well against bots registering. It's quite old tho...do you think you could rewrite it?
panacea
Posts: 987
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

I thought this was phpbb 3.0.7?

Above 3.0.6 the textual confirmation is built in, you don't need a mod.

just change the settings :D

----
BB CODE fixed! Cool!
---
panacea
Posts: 987
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

haha i never noticed that little orange (literally, not the color lol) favicon before! :)
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4348
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by Oscar »

Right, I found something...let's see if it works.
Not yet sure how to get the favicon to work for the board.
panacea
Posts: 987
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

As far as I know the Q&A plugin lets you define your own question/answer so no bot can figure it out unless specifically tailored for this board.. like who's gonna do that :)
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4348
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by Oscar »

Yeah I did something with numbers now, I have to test it...
panacea
Posts: 987
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

oops, for the favicon put it in your forum root not in the styles folder, name it favicon.ico (nothing else)
panacea
Posts: 987
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

attached screenshot - the confirmation sort of works, when I put in a wrong value it gave the answer away on the next screen :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4348
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by Oscar »

Haha, yeah I read about that...going to fix that.
User avatar
Oscar
Administrator
Posts: 4348
Joined: Mon 15 Aug 2005 00:01

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by Oscar »

Okay should be fixed now...try again?
panacea
Posts: 987
Joined: Wed 23 Jun 2010 22:08

Re: Moving and converting/upgrading the board

Post by panacea »

works perfect now :)

but the redirect thing isn't? i dont know if you did that yet or im imagining things, the acneboard.com url does redirect but if people bookmarked the forum the address they used is

Code: Select all

http://www.acneboard.com/forum/index.php
or

Code: Select all

http://www.acneboard.com/forum/
so when they click the bookmark like most people do they will still think the site is down
Post Reply